Manuál k aplikácii pre klienta

Ako si objednám jazdu s RYDE?                                                                                                                  

  • Úplne jednoducho. Ako prvé si stiahnete našu aplikáciu  prostredníctvom Google Play (Android) alebo App Store (IOS).
  • Zaregistrujete sa ako „Nový klient“ prostredníctvom Vášho telefónneho čísla, na ktoré Vám bude zaslaný overovací (OTP) kód, následne vyplňte údaje podľa predtlače (meno a priezvisko, e-mail, heslo).
  • Proces registrácie dokončíte potvrdením voľby: „ZAREGISTROVAŤ SA“,
  • zadajte miesto vyzdvihnutia,
  • zadajte cieľovú destináciu,
  • uvidíte okienko s náhľadom, kde bude cena jazdného (v prípade využitia zľavy upravená o výšku zľavy), celková vzdialenosť (na km) a max. počet prepravovaných osôb, vyjadrený číslom pri piktograme postavy,
  • ak s uvedenou cenou súhlasíte, stačte tlačidlo „Ďalej na výber platby“,
  • vyberte si správnu platobnú metódu. Na výber sú nasledovné možnosti: platba v hotovosti, platba kartou alebo platba peňaženkou.


Odporúčame zvoliť platbu kartou, nakoľko ide o pohodlnejší spôsob platby pre obe strany. Platobnú metódu môžete kedykoľvek zmeniť v menu „Platba“. V tomto menu môžete rovnako pridať novú kartu, prípadne odstrániť pôvodne pridanú platobnú kartu.


Pokiaľ máte akékoľvek problémy s objednaním jazdy, prípadne s nastavením platby, neváhajte kontaktovať našu Technickú podporu cez aplikáciu – v hlavnom paneli kliknite na menu „Pomoc“.

 

Ako môžem zaplatiť v RYDE?

K dispozícií sú nasledovné platobné metódy: Platba v hotovosti v taxíku, platba kartou, platba peňaženkou. Prosím, skontrolujte si, akú platobnú metódu máte zvolenú, aby ste predišli zbytočným nedorozumeniam s vodičom.


UPOZORNENIE:

  • V prípade pridania karty do aplikácie RYDE sa táto platobná metóda nastaví ako predvolená.
  • Pri pridávaní Vašej platobnej karty do aplikácie Vám RYDE môže stiahnuť malú čiastku (1€), aby si overil pravosť Vašej karty. Táto čiastka Vám bude okamžite vrátená.

Ako využijem KUPÓN RYDE?

Ak spĺňate podmienky pre získanie a následné využitie kupónu (karta/hotovosť), zľavový kupón sa Vám automaticky zohľadní pri objednaní jazdy, chronologicky podľa dátumu vydania zľavového kupónu. Ak máte v aplikácii RYDE viac zľavových kupónov a máte v úmysle použiť iný, než Vám aplikácia priradila, môžete ho zmeniť jednoducho. Pri výbere platobnej metódy „kliknete“ na priradený zľavový kupón, následne sa Vám zobrazia dostupné zľavové kupóny, v ktorých môžete listovať posunom vpravo/vľavo. Kupón si vyberiete potvrdením voľby: „Použiť“. Potvrdením voľby: „Ísť teraz“ dokončíte proces objednania jazdy, aplikácia vyhľadá najbližšieho voľného vodiča. 

Čo je to peňaženka?

Peňaženka je osobitný spôsob platby, niečo ako kredit. Prostredníctvom Vašej platobnej karty si dobijete kredit za sumu, ktorú považujete za vhodnú. POZOR!! Z nabitej peňaženky nie je možné si peniaze zaslať naspäť na účet. V prípade nedostatku prostriedkov na peňaženke v porovnaní s cenou jazdného, môžete stále použiť túto platobnú metódu a rozdiel doplatíte buď hotovosťou alebo prostredníctvom Vašej karty. Stav Vašej peňaženky si môžete skontrolovať pred objednávkou.

Vodič ma nevie nájsť na mieste vyzdvihnutia, čo mám robiť?

Pri objednávaní jazdy odporúčame, aby ste zadali vždy čo najpresnejšie miesto vyzdvihnutia/cieľa, nielen s názvom ulice, ale i s číslom domu. Ak si zvolíte miesto vyzdvihnutia/cieľovú adresu potvrdením miesta na mape (tzv.: „špendlíkom“) overte si, či aplikácia zaznamenala Vami očakávanú adresu štartu/cieľa.  Náš vodič Vás vyzdvihne čo najrýchlejšie na Vami určenom mieste. V prípade, že sa s vodičom stále neviete nájsť, využite možnosť chatu v aplikácii alebo možnosť volania s vodičom.

Ako viem zistiť môj predpokladaný čas príchodu do cieľa?

Mysleli sme na to, v aplikácií vidíte predpokladaný príchod vodiča na miesto vyzdvihnutia (ETA), rovnako aj predpokladaný príchod do cieľa. Majte ale prosím na pamäti, že čas príjazdu vodiča na miesto vyzdvihnutia, aj príjazd do cieľa je len čisto orientačný a môže závisieť od mnohých faktorov (oprava ciest/ dopravná situácia/zlé poveternostné podmienky a pod.)

Čo ak si niečo zabudnem v aute?


Ak ste si niečo zabudli v aute počas jazdy, prosím kontaktujte našu technickú podporu, ktorá je pre Vás dispozícii na e-mailovej adrese podpora@ryde.sk. Do správy prosím zadajte Vaše meno a údaje, ktoré nájdete v histórií jázd (túto nájdete v paneli „POMOC“). Potrebujeme od Vás nasledovné informácie: Meno vodiča, číslo rezervácie. Na základe týchto informácií danú skutočnosť preveríme a v krátkom čase, obvykle v najbližší pracovný deň Vás budeme informovať.

Ako môžem kontaktovať Vašu technickú podporu?


Veľmi jednoducho. Otvoríte si našu aplikáciu a v paneli vyhľadáte „POMOC“, kde nás môžete kontaktovať buď prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

Ako môžem zmeniť svoje platobné údaje?

Urobiť tak môžete prostredníctvom hlavného panelu, v sekcii PLATBA. V prípade, že Vašej karte vypršala platnosť, alebo chcete pridať novú, stačí kliknúť na „+“ v žltom krúžku. V prípade odstránenia platobnej karty, stačí podržať kartu, ktorú chcete odstrániť a následne danú voľbu potvrdiť. Na mobilných zariadeniach značky iPhone potiahnete konkrétnu kartu doľava a zobrazí sa Vám červené okienko „Odstrániť“.

Môžem vo Vašom taxi jazdiť so zvieratkom?

V tomto smere majú naši vodiči voľnú ruku, záleží to len na nich, či sú ochotní vziať Vás aj s Vašim domácim miláčikom. Odporúčame vodiča hneď po objednaní jazdy kontaktovať a opýtať sa ho na to. V ideálnom prípade odporúčame na prevoz transportný box, aby sa predišlo prípadnému znečisteniu vozidla. Pokiaľ ale potrebujete asistenčného psa, v tomto prípade je vodič povinný ho akceptovať. Tieto prípady berieme nesmierne vážne. V prípade, že by tomu tak nebolo, neváhajte nám vodiča nahlásiť, promptne to budeme riešiť!

Čo mám urobiť, keď mi nefunguje aplikácia?

Pokiaľ máte problémy s objednaním jazdy, prípadne všeobecne s aplikáciou, odporúčame urobiť nasledovné: Vypnúť a zapnúť aplikáciu. Preveriť, či máte zapnutý dátový prenos a gps, či máte najnovšiu verziu aplikácie. Preveriť, či máte nainštalovanú najnovšiu verziu Vášho operačného systému. Vypnite a zapnite Váš telefón. Pokiaľ žiadne z uvedených nezaberie, odporúčame odinštalovať a opätovne nainštalovať aplikáciu RYDE. Pokiaľ nepomôže ani to, kontaktujte nás cez našu Technickú podporu.

Ako môžem zanechať spätnú väzbu vodičovi?

Môžete tak urobiť prostredníctvom aplikácie, hneď po skončení jazdy. Od 1 do 5 hviezdičiek, kde 1 je najnižšie hodnotenie a 5 je najvyššie. Rovnako máte možnosť pridať komentár k jazde. Ďakujeme za každú spätnú väzbu, posúva nás to ďalej, a Vy nám tým pomáhate zlepšovať naše služby.

Zabudol som svoje heslo, čo mám robiť?

V aplikácií kliknete na „Zabudli ste heslo?“. Následne vyplníte svoj mail, na ktorý máte registrované konto v RYDE. Na tento mail Vám príde OTP kód, ktorý zadáte do aplikácie. V prípade, že Vám e-mail neprišiel, skontrolujte záložku SPAM. Nastavte si nové heslo.

Čo v prípade ak sa rozhodnem zrušiť jazdu?

Keď sa rozhodnete zrušiť jazdu z akéhokoľvek dôvodu, vodič o tom bude prostredníctvom aplikácie upovedomený.