Manuál k aplikácii pre klienta

Ako si objednám jazdu s RYDE?

  • Úplne jednoducho. Ako prvé si stiahnete našu aplikáciu, buď prostredníctvom Obchodu play, alebo z App store.

  • Zaregistrujete sa pomocou Vášho e-mailu a telefónneho čísla

  • Nasledujú tieto kroky:

  • prihláste sa,

  • zadajte miesto vyzdvihnutia,

  • zadajte cieľovú destináciu,

  • uvidíte okienko s náhľadom, kde bude cena základného jazdného, cena za km, celková vzdialenosť (na km), kapacita osôb a cena za jazdu,

  • ak s uvedenou cenou súhlasíte, stačte tlačidlo „POTVRDIŤ“,

  • vyberte si správnu platobnú metódu. Na výber sú nasledovné možnosti: platba v hotovosti, platba kartou alebo platba peňaženkou.


Odporúčame zvoliť platbu kartou, nakoľko ide o pohodlnejší spôsob platby pre obe strany. Platobnú metódu môžete kedykoľvek zmeniť v sekcií PLATBA. V tejto sekcií môžete rovnako pridať novú kartu, prípadne odstrániť starú.

UPOZORŇUJEME: že platobná brána žiada aj pri registrácií PSČ (miesta pobytu alebo sídla spoločnosti, na ktorú je daná karta vydaná), bez toho Vašu kartu nezaregistruje aplikácia, toto nastavenie v prostredí prevádzkovateľa platobnej brány je povinný údaj.

Pokiaľ máte akékoľvek problémy s objednaním jazdy, prípadne s nastavením platby, neváhajte kontaktovať našu Technickú podporu cez aplikáciu – v hlavnom paneli kliknite na sekciu POMOC.

 

Ako môžem zaplatiť v RYDE?

K dispozícií sú nasledovné platobné metódy: Platba v hotovosti v taxíku, platba kartou, platba peňaženkou. Prosím, skontrolujte si, akú platobnú metódu máte zvolenú, aby ste predošli zbytočným nedorozumeniam s vodičom.
UPOZORNENIE:

  • V aplikácií je predvolená platba v hotovosti. To, že si pridáte Vašu platobnú kartu do aplikácie, neznamená, že je predvolená.

  • Pri pridávaní Vašej platobnej karty do aplikácie Vám RYDE môže stiahnuť malú čiastku (1€), aby si overil pravosť Vašej karty. Táto čiastka Vám bude okamžite vrátená.

  • Bankové karty od spoločnosti UniCredit a 365 bank sa momentálne nedajú pridať do našej aplikácie. Na odstránení tohto problému pracujeme. Ďakujeme za porozumenie.

Ako využijem KUPÓN RYDE?

Ak chcete využiť svoj kupón RYDE, pri zvolení platobnej metódy musíte manuálne kupón uplatniť (je len na Vás, kedy kupón RYDE využijete). Manuálne ho uplatníte nasledovne: Kliknete na „Použiť kupón“, týmto je Váš kupón aktivovaný a zľava Vám bude odpočítaná z ceny jazdného. Následne vyberte druh platby (hotovosť/platba kartou/peňaženka) kvôli prípadnému doplatku za objednávku.

Čo je to peňaženka?

Peňaženka je osobitný spôsob platby, niečo ako kredit. Prostredníctvom Vašej platobnej karty si dobijete kredit za sumu, ktorú považujete za vhodnú. POZOR!! Z nabitej peňaženky nie je možné si peniaze zaslať naspäť na účet. V prípade nedostatku prostriedkov na peňaženke v porovnaní s cenou jazdného, môžete stále použiť túto platobnú metódu a rozdiel doplatíte buď hotovosťou alebo prostredníctvom Vašej karty. Stav Vašej peňaženky si môžete skontrolovať pred objednávkou.

Viem zmeniť cieľ jazdy?
Bohužiaľ, táto funkcia je momentálne nedostupná. Na jej spustení náš tím intenzívne pracuje. O jej spustení Vás budeme čoskoro informovať.

Vodič ma nevie nájsť na mieste vyzdvihnutia, čo mám robiť?

Prosím, pri objednávaní jazdy zadajte vždy čo najpresnejší štart objednávky nielen s názvom ulice ale i s číslom domu. Náš vodič Vás vyzdvihne čo najrýchlejšie na Vami určenom mieste. V prípade, že sa s vodičom stále neviete nájsť, využite možnosť chatu v aplikácií alebo možnosť volania s vodičom.

Ako viem zistiť môj predpokladaný čas príchodu do cieľa?

Mysleli sme na to, v aplikácií vidíte predpokladaný príchod vodiča na miesto vyzdvihnutia, rovnako aj predpokladaný príchod do cieľa. Majte ale prosím na pamäti, že príjazd vodiča, aj príjazd do cieľa je len čisto orientačný a môže závisieť od mnohých faktorov (oprava ciest/ dopravná situácia/zlé poveternostné podmienky a pod.)

Bojím sa COVIDU-19. Ako predchádzate možnému šíreniu nákazy medzi vodičom a klientom?

Každé naše vozidlo je povinne vybavené deliacou prepážkou medzi prednými a zadnými sedadlami. Táto „prepážka“ znižuje riziko prenosu nákazy. Naši vodiči sú povinní nosiť osobné ochranné pomôcky.

Čo ak si niečo zabudnem v aute?
Ak ste si niečo zabudli v aute počas jazdy, prosím kontaktujte našu technickú podporu, ktorá je pre Vás nonstop k dispozícií. Do správy prosím zadajte Vaše meno a údaje, ktoré nájdete v histórií jázd (túto nájdete v paneli „POMOC“). Potrebujeme od Vás nasledovné informácie: Meno vodiča, číslo rezervácie. Na základe týchto informácií danú skutočnosť preveríme a obratom Vás budeme informovať. V prípade, že ste si zabudli vo vozidle mobilný telefón, kontaktujte našu technickú podporu na tel. čísle +421 905 285 012.

Ako môžem kontaktovať Vašu technickú podporu?
Veľmi jednoducho. Otvoríte si našu aplikáciu a v paneli vyhľadáte „POMOC“, kde nás môžete kontaktovať buď prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

Ako môžem zmeniť svoje platobné údaje?

Urobiť tak môžete prostredníctvom hlavného panelu, v sekcií PLATBA. V prípade, že Vašej karte vypršala platnosť, alebo chcete pridať novú, stačí kliknúť na „+“ v žltom krúžku. V prípade odstránenia platobnej karty, stačí podržať kartu, ktorú chcete odstrániť, následne to len potvrdíte. Na Iphone potiahnete konkrétnu kartu doľava a zobrazí sa Vám červené okienko „Odstrániť“.

Ako nechám vodičovi prepitné?

Momentálne je možnosť prepitného len v hotovostnej forme. V blízkej dobe bude spustená možnosť prepitného pri platbe kartou prostredníctvom aplikácie, rovnako možnosť nechať prepitné až deň po skončení jazdy.

Môžem vo Vašom taxi jazdiť so zvieratkom?

V tomto smere majú naši vodiči voľnú ruku, záleží to len na nich, či sú ochotní vziať Vás aj s Vašim domácim miláčikom. Odporúčame vodiča hneď po objednaní jazdy kontaktovať a opýtať sa ho na to. V ideálnom prípade odporúčame na prevoz klietkou, aby sa predišlo prípadnému znečisteniu vozidla. Pokiaľ ale potrebujete asistenčného psa, v tomto prípade je vodič povinný ho akceptovať. Tieto prípady berieme nesmierne vážne. V prípade, že by tomu tak nebolo, neváhajte nám vodiča nahlásiť, promptne to budeme riešiť!

Čo mám urobiť, keď mi padne aplikácia?

Pokiaľ máte problémy s objednaním jazdy, prípadne všeobecne s aplikáciou, odporúčame urobiť nasledovné: Vypnúť a zapnúť aplikáciu. Preveriť, či máte najnovšiu verziu aplikácie. Preveriť, či máte nainštalovanú najnovšiu verziu Vášho operačného systému. Vypnite a zapnite Váš telefón. Pokiaľ žiadne z uvedených nezaberie, odporúčame odinštalovať a opätovne nainštalovať aplikáciu RYDE. Pokiaľ nepomôže ani to, kontaktujte nás cez našu Technickú podporu.

Ako môžem zanechať spätnú väzbu vodičovi?

Môžete tak urobiť prostredníctvom aplikácie, hneď po skončení jazdy. Od 1 do 5 hviezdičiek, kde 1 je najnižšie hodnotenie a 5 je najvyššie. Rovnako máte možnosť pridať komentár k jazde. Ďakujeme za každú spätnú väzbu, posúva nás to ďalej, a Vy nám tým pomáhate zlepšovať naše služby.

Zabudol som svoje heslo, čo mám robiť?

V aplikácií kliknete na „Zabudli ste heslo?“. Následne vyplníte svoj mail, na ktorý máte registrované konto v RYDE. Na tento mail Vám príde OTP kód, ktorý zadáte do aplikácie. V prípade, že Vám e-mail neprišiel, skontrolujte záložku SPAM. Nastavte si nové heslo.

Čo v prípade ak sa rozhodnem zrušiť jazdu?

Keď sa rozhodnete zrušiť jazdu z akéhokoľvek dôvodu, vodič o tom bude prostredníctvom aplikácie upovedomený.